15. Sasszárnyú oroszlán

2017.01.17 18:34

Sasszárnyú oroszlán

Eddig Dánielt és barátait elsősorban a történetük alapján kísértük figyelemmel. Kivétel volt a király nagy szoborról való álma, ami prófétikus jelentőséggel bírt a világtörténelem szempontjából. Ezután prófétikus fejezetek következnek. Dániel álmában megdöbbenve látta, hogy a nagy tengeren hatalmas vihar van, és ebből a háborgó tengerből egymás után különböző állatok jönnek elő. Szám szerint négy furcsa lény. Az első olyan, mint egy oroszlán, és sasszárnyai voltak. Míg nézte az állatot a sasszárnyait kitépték, két lábra állították, mint egy embert és emberi szívet kapott. Elég félelmetes lehetett ezt látni. Biztos, hogy a próféta megdöbbent. Mit jelenthet ez? Dániel 7. fejezet 17. versében a magyarázat azt mondja, hogy ezek a nagy állatok négy királyságot, négy birodalmat ábrázolnak. Éppen úgy, ahogyan a második fejezetben levő nagy szobornál a különböző fémek is birodalmakat jelentettek. Akkor ott az arany fejről megállapítottuk, hogy Babilont jelképezi. Ez volt a legértékesebb fém a szoborban. Az oroszlán az állatok királya, ami még a madarak királyával, a sassal van felturbózva. Időben is ez az első, amely feljött a tengerből. Tehát ez az oroszlán Babilont jelképezi és Nabukonodozor birodalmát. Furcsa dolog történik a sasszárnyú oroszlánnal. Kitépik a szárnyait. Ezzel megerőtlenedik. Két lábon áll, mint az ember és emberi szívet kap. Nabukonodozort később unokája követi a trónon, akit Belsazárnak hívtak. Ő már messze nem volt olyan kiváló államférfi és katona, mint a nagyapja. Ahelyett, hogy védte volna a várost a médektől, hamis biztonságban bulizott, ahogy arról már szó volt. A falon megjelenő írás láttán gyáva emberként reszketett. A történelemből ismert egy angol király Oroszlánszívű Richárd. Ezt a nevet bátorságával vívta ki. Belsazár az ellenkezője volt. Gyávaságát jelképezi, hogy az oroszlán emberi szívet kapott. Tehát ez a fura oroszlán a Babiloni Birodalmat ábrázolja. Érdekes, hogy ilyen ijesztő állatok jelképeznek királyságokat. Talán arra utal, hogy a bűn világában nem létezik, nem létezhet igazságos és méltányos hatalom, mert nem a szeretet, hanem az erő az eszköz céljai megvalósításához.